Nike logo na kongresu ODS II

24. 11. 2009 10:24:37
Asi jsem do svého včerejšího blogu nezvolil úplně nejprůkaznější foto z kongresu ODS. Nebo jsem si neuvědomil, že se pohybuji v oblasti ochranných známek, falzifikátů a napodobenin, tak dlouho, že už se u mě jedná o profesionální deformaci. Jinak si nemohu vysvětlit, že to co já vidím na první pohled, tak laikovi není zřejmé.
porovnání log Nike a kongresu ODS
porovnání log Nike a kongresu ODS

Je to má chyba a tak se to pokusím uvést na pravou míru. Stáhnul jsem si z ODS.CZ logo jejich kongresu a porovnal s oficiálním loge firmy Nike. Doprovodný obrázek je více než výmluvný. Zneužívání ochranných známek je tak závažný problém, že prakticky neexistuje obor , ve kterém by se padělky a napodobeniny nevyskytovaly. U textilu a obuvi jde, z větší části, pouze škody finanční, ale například u napodobenin léků může jít i o život.

Já proti falzifikátům bojuji již přes deset let a napodobenin, ať více či méně zdařilých, jsem viděl opravdu obrovské množství. Neřešení tohoto problému a bagatelizace tohoto nešvaru má za následek zvýšení míry tolerance k tomuto protiprávnímu jednání. U strany, která by měla chránit podnikatele a bojovat všemi dostupnými prostředky proti falzifikátům, by mě něco takového nikdy nenapadlo.

První záběr na kongres ODS mě proto zákonitě ihned zvedl ze židle a já nevěřil svým očím. Logo kongresu je postaveno na základě loga firmy Nike. Jedná se SWOOSH, jinak také háček, fajfka apod. Vyvedeno krásně v národních barvách, hmm to se kreativci teda vytáhli. Oni dokonce použili oficiální logo dostupné na internetu a jenom ho mírně pootočili.

Teď, když už jsem částečně vychladl, mě to ani tolik nepřekvapuje. Viděl jsem průběh kongresu, kde se to jenom hemžilo turbo studenty z Plzeňských práv, tak mi došlo, že tito lidé o nějakém etickém chování nemají ani páru. Buď vůbec nic netuší o ochranných známkách, anebo naopak věděli, že se jedná o logo Nike a připadalo jim, že bohyně vítězství Niké dokáže ODS zajistit úspěch ve volbách.

Opravdu nevím, která varianta je ta horší. Snažím se o to, nebrat si věci osobně, ale v tomto případě očekávám omluvu od přispěvovatelů do diskuse pod mým včerejším blogem. I když si nedělám iluze o tom, že jsou něčeho takového schopni...

Autor: Martin Bartoš | úterý 24.11.2009 10:24 | karma článku: 23.52 | přečteno: 2973x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 30.14 | Přečteno: 600 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 53 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 25 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.67 | Přečteno: 302 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.79 | Přečteno: 531 | Diskuse
Počet článků 29 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1904
Spolumajitel obchodu se sportovním zbožím jedné světoznámé značky v Příbrami. Aktivní sportovec a občan vyjadřující se k věcem, které považuje za důležité. Záliby: sport, cestování (nejlépe s přítelkyní po českých rozhlednách) Motto : "Cesta je cíl"

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...