Je to má chyba a tak se to pokusím uvést na pravou míru. Stáhnul jsem si z ODS.CZ logo jejich kongresu a porovnal s oficiálním loge firmy Nike. Doprovodný obrázek je více než výmluvný. Zneužívání ochranných známek je tak závažný problém, že prakticky neexistuje obor , ve kterém by se padělky a napodobeniny nevyskytovaly. U textilu a obuvi jde, z větší části, pouze škody finanční, ale například u napodobenin léků může jít i o život.
Já proti falzifikátům bojuji již přes deset let a napodobenin, ať více či méně zdařilých, jsem viděl opravdu obrovské množství. Neřešení tohoto problému a bagatelizace tohoto nešvaru má za následek zvýšení míry tolerance k tomuto protiprávnímu jednání. U strany, která by měla chránit podnikatele a bojovat všemi dostupnými prostředky proti falzifikátům, by mě něco takového nikdy nenapadlo.
První záběr na kongres ODS mě proto zákonitě ihned zvedl ze židle a já nevěřil svým očím. Logo kongresu je postaveno na základě loga firmy Nike. Jedná se SWOOSH, jinak také háček, fajfka apod. Vyvedeno krásně v národních barvách, hmm to se kreativci teda vytáhli. Oni dokonce použili oficiální logo dostupné na internetu a jenom ho mírně pootočili.
Teď, když už jsem částečně vychladl, mě to ani tolik nepřekvapuje. Viděl jsem průběh kongresu, kde se to jenom hemžilo turbo studenty z Plzeňských práv, tak mi došlo, že tito lidé o nějakém etickém chování nemají ani páru. Buď vůbec nic netuší o ochranných známkách, anebo naopak věděli, že se jedná o logo Nike a připadalo jim, že bohyně vítězství Niké dokáže ODS zajistit úspěch ve volbách.
Opravdu nevím, která varianta je ta horší. Snažím se o to, nebrat si věci osobně, ale v tomto případě očekávám omluvu od přispěvovatelů do diskuse pod mým včerejším blogem. I když si nedělám iluze o tom, že jsou něčeho takového schopni...