Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tapeer

3. 12. 2009 11:08
Další dopravní expert...

0 0
možnosti

Saša

3. 12. 2009 10:27
Přivítal bych takovéto řešení:

Za každou desetitisícinu alkoholu v krvi (t.j. 0,1 promile) dva dny vězení, do nichž se počítá den nástupu i den propuštění. Sankce by to měla být pevná (bez možnosti odchylek), administrativní (nikoli justiční), příkazní (tedy bez předchozího řízení), okamžitě vykonatelná a bez suspensivního účinku opravného prostředku. K výkonu by měly obce trojky mít povinně zřízenu obecní šatlavu, na niž by se neuplatňovaly přísné humanistické a hygienické předpisy týkající se věznic (těch pár dnů to každý vydrží).

Tedy v překladu: jakmile by policisté dechovkou zkouškou zjistili u řidiče alkohol v dechu, odvezli by ho do nejbližší obce s rozšířenou působností do městské šatlavy, kde by pobyl tolik dnů, kolik se na displeji ukázalo desetin promile. Udělali by to bezodkladně, okamžitě, bez složitého řízení a dokazování a doručování a podobných zdržovaček. Až v base by mu dali příkaz, proti kterému by mohl podat odpor, jímž by se však příkaz nerušil a jeho výkon neodkládal, ale /pokračování...

0 0
možnosti

buxus

3. 12. 2009 10:28
Re: Přivítal bych takovéto řešení:

To má jedinou vadu na kráse - musela by se dělat krevní zkouška. Udělovat dny vězení podle dechové zkoušky na testeru by bylo problematické, ten přístroj není zdaleka 100% přesný.

0 0
možnosti

buxus

3. 12. 2009 10:24
Souhlasím s jedním dodatkem

"Věřím, že pokud by  tyto pravidla byla v platnosti, měla by obrovský preventivní účinek" - nestačila by jen platná pravidla. Muselo by být naprosto jasné, že jejich dodržování bude striktně a hlavně rychle vynucováno. Jakmile by se řidičův přestupek ocitl v celostátní databázi, mohla by tento záznam editovat či mazat jen oprávněná osoba a o tom co tam dělala by se vedl záznam (pro omezení korupce a kamarádských službiček).

0 0
možnosti

Archis

3. 12. 2009 10:12
Souhlasím

Plně se ztotožňuji s názory autora. Na prevenci by však přispěla i vyšší aktivita dopravní policie. Sledovat právě nebezpečné úseky mimo obce, kontrolovat místa s dvojitou plnou čárou a přísně trestat provinilce a nenechat se uplácet smetánkou, která si myslí, že díky penězům si může dovolit všechno.

0 0
možnosti

PetrBrno

3. 12. 2009 10:10
Měl by ses nechat vyšetřit.

Pokud pojede ožralej řidič luxusního autobusu, napaříš mu pokutu třeba 15.000.000?  A co když se bude jednat o kamioňáka? Bude se do ceny počítat i návěs? Naproti tomu žigulkáři zaplatí sotva 3.000.

0 0
možnosti

Pavel_D

3. 12. 2009 10:09
Jak to dělají jinde

V jedné knížce popisuje Jan Beneš, jak dopadne řidič v USA, když se něčeho dopustí, i jen v případě drobného přestupku. Ve většině případů si to do smrti bude pamatovat. Lze vidět i v mnoha filmech. Problém u nás je v nečinnosti policie - jakékoliv úpravy zákonů nepomohou, neboť kde není žalobce, tam není soudce. Dále - i malá pokuta se v USA platí u soudu. I u nás by to šlo, kdyby na soudech neseděli odchovanci minulého režimu (a Plzně) - viz případ, kdy jeden soudce neřešil asi za 7 let jedinou kauzu.

0 0
možnosti
  • Počet článků 29
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1904x
Spolumajitel obchodu se sportovním zbožím jedné světoznámé značky v Příbrami. Aktivní sportovec a občan vyjadřující se k věcem, které považuje za důležité.
Záliby: sport, cestování (nejlépe s přítelkyní po českých rozhlednách)
Motto : "Cesta je cíl"

Seznam rubrik